Mikähän siinä on taas et aina ne tietyt langat kyl loppuu ja kaapit täynnä väärän värisiä vaa. Vähä niinku nuo mukitki, kun koitat ostamatta olla nii sit ne tekeeki taikurista mukin ja se oli ainaki pakko ostaa. Ei voi vaa jättää ostamatta, kun aina sanonu et jos joku päivä taikuri tulis nii sen ainaki ostasin. Tyrmääjäsieni ja vaapukkamehut sekä Edward viel puuttuu listalta mitkä itse oisin toteuttanu, jos mukeja suunnittelisin enkä tekstiilejä :)

Ruskee Nipsu oli mun eka minkä mummolta sain lahjaksi ja lahjana ne kaappiin tainnu tullakki enemmäkseen. Muutaman ostanu kyl itekki varmaa vaan pahan päivän varalle. Kaks on menny rikki myös ja sirpaleet oottaa jatko jalostusta, vaikka ei mun onnee nekään tainnu viiä. Materialismi on kyl pahasta ja minä tykkään enemmän ilmasista jutuista elämäs muutenki, niinku nuo leivokset taustalla. Ei ollu ruokajono, mut kassillisen ruokaa sain kuitenki leivoksien kans. Toki huomasin et siel mis hyvää nii paha väijyy nurkan takanaki.

DSCF9569.jpg

Oon kyl taas ollu kynäki kädesä ja suunnitellu vähän muitaki juttuja. Joskus piirtelin Muumeja kyl itekki ahkerammin, mut aattelin sitä hiukan lapselliseksi ja piirtämistä nyt muuten turhaksi. Aina hukkuu ne paperit johonki tai pyörii vaa haitalla. Koulus olles kyl mun parhaat vietiin, mut siinä nyt ei oo mitään uutta et jollekki kelpaa mun vanha pulloharjaki ja kaikki hävii kotoo jos jättää näkysälle. Ihmiset ei arvosta toisten omaa ja kaikkii voi luulla kavereiksi. Onneks oon kasvanu ite ihmisenä ja tiiän, että ei kannata turhiin juttuihin ja ihmisiin aikaa käyttää. Se nyt on vaa sit iteltä pois. Otan vaan kuvan nii ja jätän muistot itelle talteeen. Mitäpä joku mun kuvalla tekis, varsinkaa jos se ois pulloharjasta otettu. Jollai vaa ei oo mitää nii pitää pienetki jutut viiä ja nauttii niistä sit vissii salassa mielummin. Tykkään nyt jakaa kaiken niillekki jotka ei sitä ansaitse, mut mun mielestä jaettu ilo on parasta vaan.

Yks päivä mulla oli vaa paperia ja kynä. Aikani olin käyttäny tietokoneella Muumeja katelles ja sit mää taas kokeilin itekki vieläkö osaisin piirtää. Muutenki ollu joku käsityö sieni vimma pääl nii eikai näit sieniä oo ikinä liikaa ja sateella ne lisääntyy vaa..

DSCF9661.jpgDSCF9660.jpgDSCF9659.jpgDSCF9658.jpgDSCF9657.jpgDSCF9656.jpg

Siitä lisääntymisestä ja aivosolujen vähäisyydestä tuli mun siittiöiden valmistus mieleen. Kissa oli taas viimesen hukannu niin aattelin tehä sit muutamat varalle. Ostin myös nää langat 50sent kerä Lankamaailmasta nii aikani kuluksi kerän tuhosin ja vanhojaki lankoja 30g siittiöiden valmistukseen.

DSCF9433.jpg

Oikeesti menin vaan sinne tuhoaa aikaa ja hakee peittoon lankoja, ku ne oikeen väriset oli loppu taas.. Nuo ylemmät siis lähti vaaan tahmatassun mukaan..

DSCF9431.jpg

Et siittiöitä siinä se 80g langan eestä sit. Luulis riittävän toviksi ja toivoo et lisääntyy purkis nääki niinku käärmeet pussis. Kuva mis niitä oli purkki täynnä ois vaatinu taas käsittelyä, mut eikö tää riitä näistä siittiöistä taas. Lankojen lisääntyminen melkee yhtä noloa, kun näiden valmistus.

DSCF9463.jpg

Sienet on kyl iime vuotisii, mut eihän nää viel pilalle oo menny siltikään. Osa on helistimiä ja painoa niillä oli 93g. Pieniä sieniä oli 77g eestä ja nuppineulatyynyillä oli painot 33g ja 36g. Liekkö taas vähän vanuineen päivineen punninnukki, kun sienet nous päähän asti vaik en suuhun laittanukkaan. Muumipappa kyl ohjeistaa polttamaan ne sienet,mut enpä taida testata sitä.

Tupakkia poltan vaan. Tein myös kessuista oman sivunkin, kun Hemuli hommat aina välilllä innostaa. Hemuli kyl viihtyy sienien, kukkien ja kaiken kasvatuksen lisäksi lintuja bongaamas ja piirtää niitä ajan kuluksi.

Sain siitä myös idean, et vois itekki tehä lintugallerian erikseen. Etenki noita riikinkukkoja mää oon kuvannu..

DSCF9458.jpg DSCF9445.jpgDSCF9446.jpgDSCF9451.jpgDSCF9447.jpgDSCF9400.jpgDSCF9504.jpg

Tein näitä sienipurkkeja kaks ja toine tommonen isompi. Sisäl vanua ja kuumaliimasin kanteen kiinni. Siinäpä hauska idea muillekki toteutukseen. Aattelin jalostaa tän mun sieni farmauksen viel penkiksikkin, kun tonttu oon aina ollu ja sienet sopii sisustukseen aina, jos tekee punasia varsinki..

DSCF9468.jpg

No niitä sieniä ois ollu kyl enemmänki, jos oisin ne lauantai pussin karkkisienetki kuvannu mut unohtu ne. Löysin kyl kaupasta uusii karkkisieniäki ja mun lemppari omenajuomaki on kirpee niinku nää uudet sienetki.

Kiva tää Pääsiäinen, kun jääkaapissa ollu ylläreitä oottelemassa, kun joku sinne pienien tölkkejen sekaan näitä isojakin piilotellut huomaamatta. Yhen suklaamunanki oon syöny, mut ostin kyl levyn sinistäkin ja pashaa mämmin siasta. En kyl muistanu, että pashan seas on rusinoita. Kiva ylläri, ihan niinku roskia ois rahkaan laitettu. Onneks en tukehtunu kuitenkaan.

DSCF9740.jpg

Mää tykkään kauniista asioista ja kuvista ku ne kertoo sanoja enemmän. Tatuoinnit kertoo kantajasta ei tekijästä nii en oo niitä tänne kuvannu.

Mun tatuointeja on kyl yks ihminen sormel osottanu ja nauranukki, mut se nyt kerto vaan siitä ihmisestä. Vois kertoo et se oli mun sisko joka nii teki, mut arvostelijoita aina on enemmän, kun niitä jotka arvostaa toisen omaa.

Samana päivänä, kun olin aurinkoo menos ottaa nii osuinki oikeille apajille anopinki kans, kun se aurinko jo valmiina vastas kaupoillaki. Lemmikille luki lapus ja hinta oli 1,5€, mut minä en pienestä nukastakaan säikähä ja kissa muutenki lemmikkinä nii karvoja on kyl aina vähintään. Nukkaleikkuri oli kyl oikein kovas käytös ollu aina ja taas laitoin sen koville.  Molemmin puolin peitosta halusin uutta vastaavan ja hintakaan ei ollu kirottu mun onneksi :)

DSCF9628.jpgDSCF9625.jpg

DSCF9607.jpg

On mulla pari aurinkoo keittiöissäki, nääki oon kirpparilta kotiin kantanu niiden vastaan tulles :)

DSCF9644.jpg

Nauroin kyl, kun mun piirtämis taitojaki moitittiin " eihän se osaa ees pysyy rajojen sisällä". Kyl mää ite ne omat rajani tiiän ja sen et ne arvostelee, joilla ei oo muutakaan tekemistä. Annettava sitä arvosteltavaa nii näkee et tekee ees ite jotain eikä vaa istuskele omassa inhossa, sen kyl näkee ulospäinki mitä ei sano tai päällepäin näy. Nää mun ekat ammattikoulu löydöset kyl kertoo et harjoittelu monestikki auttaa ja moneen vaivaan. Osan oon saattanu johonki painaa, kun muistaisin mitä mhinki jemmannu. Mukava toisaalta, kun voi leikkii pääsiäistä joka päivä. Sama jemmailla Nipsuna kaikkee nurkkii ja löytää sit, kun jotain muuta etsii kaikkee turhaa kaapeista. Omat huvitukset ja kuvitukset on vaa parasta ku voi nauraa sille omalle typeryydelle, vissii pikkusen sekasin jos nauraa omille jutuillekki. Ilot omasta nahasta oon repiny en muiden kustannuksella naura. Syön vaan hyvii sienii en niitä myrkkysienii ja vatsan saa sekasin jos syö liikaa sieniiki. Pikkuveljellä sen joskus testasin kylläki ja se söi ainaki kaks kiloo herkkutatteja. Liekkö oli liian herkullisia, mut en kyl painostanukkaan niit syömään..

DSCF9688.jpgDSCF9687.jpgDSCF9686.jpgDSCF9685.jpgDSCF9684.jpgDSCF9683.jpgDSCF9682.jpgDSCF9676.jpgDSCF9681.jpgDSCF9680.jpgDSCF9679.jpgDSCF9678.jpgDSCF9677.jpg

Verkkokalvot kestävät ja kalvot hyvin säilyvät..

DSCF9670.jpgDSCF9674.jpgDSCF9669.jpgDSCF9668.jpg

Joku luuli et tissitki näkis. En kyl huijannu, mut niitä oli oikeesti kolme. Yhen nakkasin jo menemään, ettei ois itellä liikaa sterssii ja kaikki kädet täynnä näitä. Tissit paino 36g, 21g ja mitä lie se puuttuva, mut onhan näitä kaiken kokosii ja painot nyt heittää aina..

DSCF9467.jpgDSCF9466.jpg

Tää Pääsiäinen myös saanu mut maalailemaan, mut en munia maalannu vaan lasipurkkia koitin. Liisan purkki, mut tein vaan maunon siihen piippua imemään. Mietin, että se ois sopinu sienen päälle kans. Jätin ne sienet tästä kuitenki pois ja silmiäkään en läheny tuolla pensselillä yrittää ees. Oiskai ne voinu kynälläki piirtää, mut semmoset leikkisilmät mitkä heiluu ois hienommat jos jostain tulis niitä vastaan :)

DSCF9608.jpgDSCF9614.jpgDSCF9613.jpgDSCF9609.jpgDSCF9605.jpgDSCF9604.jpgDSCF9606.jpg

Kotkasta joku vuos takaperin ostin tämmösen korinki, liekkö joku kyllästyny työhönsä. Sinne mahtuu ne pienimmät kerät matonkuteita :)

DSCF9723.jpg

Ja mites se pääsiäinen ilman porkkanoita, tää ei oo kuravellii. Siel on vaa mausteet ja lihaliemikuutio..

DSCF9717.jpg