Vielä koitan täs jotain saada aikaan ennen vuoden vaihtumista niin päivitetään tähän väliin näitä mitä oon tehny aemmin mutta en tänne ole julkaissut.

Kansiota koristaa Sinappi-nappi minkä olen neulahuovuttanut. Valmistin myös opiskellessani artesaaniksi tuosta vihrestä huopatossut mutta niistä ei ole kuvaa ja tossut teillä tietämättömillä :D

DSCF2256.jpg

Aina ois kyllä hyvä muistaa piirtää ne suunnitelmat myös paperille ja säilyttää ne tallessa. 

DSCF2258.jpg

Hyvä ku muistaa edes ottaa kunnolliset kuvat valmiista töistä itselle talteen. Tähän aikaan mun kuvausvälineet oli kyl mitä oli muutenkin niin aina sai nauraa kuville tai tovin odottaa että tulee kehityksestä.  

DSCF2253.jpg

Käsitöistäni olen muutaman erillisen kirjasen,vihkosen tms. kasannut omaksi iloksi. Kuvat säilyvät kansien välissä paremmin ja kirjansidonta on muutenkin mukavaa puuhaa. Kirjansidonnasta mulla on aika monta kirjaa jo pelkkää opetusmariaalia mutta niiden kuvailu on sitten toinen juttu :D

DSCF2254.jpgDSCF2257.jpg

Tämän kuvan oisin halunnut jakaa kokonaisena. Jouduin suorittamaan rankan rajauksen kuvalle koska tässä näkyi myös ohje miten olen nauha nyplätään. Opettelin nypläämään että on helpompi itselläkin opettaa ja tää on nyt se todiste että osaan nyplätä. Noh ei siinä en kyl tiiä oisko kellään tarvetta tämmöselle nauhalle muutenkaan vaikka tätä vois kyl hyvinkin hyödyntää vaikka kirjansidonnassa.

Tää tekniikka ei ole oikein mun juttu mut toisaalta tää nauha on kyllä aika hieno. Olin jo lisännyt kuvat artikkeliin niin otin kuvakaappauksen ja muokkasin Paintilla niin ei tarvinnut uudestaan siirrellä. Kahdesta kuvasta ei paljoa jäänyt rajaamisen jälkeen niin zoomasin puolet kokoa vielä isommaksi niin näkee edes vähän tuota nypläystä kuitenkin :D 

rankkarajaus.jpg uus.jpg

Vois jakaa nämä ohjeet joku päivä kun muistan ehkä. Nypläystä en aio opettaa nyt enkä jatkossa mut haarukkapitsiä voi sit opetella noilla ohjeilla itsenäisesti..

DSCF2259.jpg

Mulla ois paperinarua nyt useammassa värissä sekä kehikko kukkien valmistamiseen. Vois testata vieläkö osaan tehdä..

IMG_20211222_030757.jpgIMG-20211215-WA0011_edit_192515948939374